Vi kan endelig snart vinke farvel til corona og de udfordringer, som sygdommen har giver for særligt hotelbranchen, som har været ekstremt hårdt ramt. Hvis du er ansvarlig for et hotel, kommer vi her med gode nogle gode råd til, hvordan du kan byde dine gæster velkommen igen efter en lang tids pause.

Lidt ekstra forkælelse

Selvom du har været hårdt ramt økonomisk under corona, så vil du gerne have folk til at huske dig, når de skal vælge hotel igen fremadrettet. Derfor gør det ikke noget, at du giver dig lidt ekstra, når folk har booket værelser hos dig, og du kan eventuelt dukke op med serveringsvogne med lidt lækkert på. Det behøves ikke være noget vildt, men den ekstra opmærksomhed kan være afgørende i sidste ende for, om de vælger dig igen.

Renlighed er stadig vigtigt

Corona er måske ovre for de fleste, men vi er blevet bevidste om, hvor nemt man kan smitte andre med sygdom. Derfor bør du stadig tilbyde håndsprit og holde god afstand, da nogle gæster måske stadig ikke er helt trygge ved den nye situation. Det er i hvert fald vigtigt, at du trods alt giver muligheden for det.

Find lokale leverandører

Det er ikke kun hotelbranchen, som er hårdt ramt – alle dem, der normalt leverer til hoteller og andre i rejsebranchen er lige så hårdt ramt. Selvom du gerne derfor vil spare penge, kan du gøre en god gerning ved at investere i virksomheder, som har brug for det. Akkurat lige som dig selv. Vælg derfor en lokal løsning.

About The Author